mandag 4. mai 2009

Blomstrene Hegg...

Været har mye å si nå som det er vår!
Siden vi hadde en så varm april,
står nå naturen i full flor!
I går gikk eg over og knipset
heggetreet i naboen hage...


Det dufter så herlig og friskt,-
særlig på sene kveld og tidlig morgen!


Et vakkert syn...

Håper bare ikke regnet som er meldt hos oss
ødelegger blomstringen,- stor fare for det!!



Værprognosen for de neste syv dager lover
ikke godt for den skjøre naturen!
Regn og max 10 grader...



...men landet vårt er langt og vidstrakt,-
håper mange der ute opplever
sol og varme denne uken...


10 kommentarer:

  1. Hei på deg... nydelige bilder av heggen. Den lukter så fantastisk for tiden at det er bare å stoppe opp og snuuuse den inn:))

    Ja vi får håpe at det ikke kommer så kraftig regn at fruktblomstene fyker av....

    Bra hos meg i dag,litt kaldere..men endel sol.

    Ha en fin dag, klem

    SvarSlett
  2. Heggeblomstring er nydelig, fine bilder av hegga. Her blomstrer den i starten av juni. Vi her nord har fint vårvær nå. Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Blosmtrer hegga allerede? Søsteren min og jeg pleide å gjette om den ville blomstre til min eller hennes bursdag, hhv 8. og 12. juni...

    SvarSlett
  4. Hei på deg Magny! Nydelige bilder av blomstrende hegg... :) Er jo så vakkert! Snart blomstrer frukttrærne her også, det går raskt nå... Tror ikke det er meldt så mye regn her som hos deg, men tror vi får noen byger i løpet av uka ja. Ha en herlig uke! Synnøve :)

    SvarSlett
  5. Her står også sola høyt og jeg freser rundt i cab`n og koser meg!
    Skulle gjerne hatt et så stort tre i min hage...

    Ha en fortsatt fin dag.
    Hilsen L-jo

    SvarSlett
  6. Sååå nydelige bilder av heggeblomstringen Magny - skikkelig flott. Ingenting er som naturen om våren - friske, rene farger, og alle duftene....

    Krysser fingrene for at været blir bra også fremover - værmeldingen hører vi ikke på, de tar FEIL ;o)

    Ha en finfifn uke min venn!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  7. Hei Magny :)Vi er så heldige å ha en hegg rett på utsiden av tomta vår og den er så fin når den blomstrer!!! Litt tidlig enda her hos oss,men med dette været og den varmen som har vært,så kommer den nok fort ;)Vise ord hos deg på det forrige innlegget..godt å kunne være til for noen...Ha ei fin uke Magny!!!Klem til deg ;)Anne***

    SvarSlett
  8. Hegg lukter jo kjempegodt ! Men... itte har je naboer og itte har je hegg....
    Men jeg kjenner nesten lufta, likevel !

    SvarSlett
  9. Jøsses, dette var jo tidlig blomstring da...? Og så flott det er, håper værvarslinga bommer fælt denne gang;)

    SvarSlett
  10. Vilken fin blogg jag hittade här. Så mycket vackra bilder du bjuder på.
    Kommer gärna tillbaks.
    Ha, en fin kväll.
    Kram

    SvarSlett

Takk til deg som skriver
en hilsen her
♪♫ ♪ ♫♪

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Om meg

Mitt foto
Magny heter eg,- og blogger om hverdagsgleder som interiør,nostalgi,naturglimt. Har blogget siden febr 2008. Er glad i solskinn og vakre småting, gjerne en gammel kaffekopp.. ✿